Monday, August 15, 2011

NOTA NI UNTUK SIAPA ??? JENG JENG JENG ....

Jika kita mencintai seseorang, kita akan sentiasa mendoakannya walaupun dia tiada di sisi kita..betul tak???tepuk dada tanya diri sendiri ok..Pernah tak kita fikir, mengapa Tuhan memberi kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang, dua telingga untuk mendengar, tapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati kepada kita?. kerana Tuhan telah memberi sekeping lagi hati pada seseorang yang kita mencarinya. itulah cinta....
 
 
 
Jangan pernah sesekali mengucapkan selamat tinggal jika kamu masih ingin mencuba dan jangan sesekali menyerah jika kamu masih merasa sanggup. Jangan sesekali mengatakan yang kamu tidak mencintainya lagi, jika kamu masih tidak dapat melupakannya.
 
Cinta itu datang kepada orang yang masih mempunyai harapan, walaupun mereka masih dikecewakan. Kepada mereka yang masih percaya walaupun dikhianati. Kepada mereka yang masih ingin mencintai walaupun mereka telah disakiti sebelumnya dan kepada mereka yang berkeyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan. Jangan sesekali kamu menyimpan kata-kata cinta pada orang yang tersayang sehingga dia meninggal dunia, lantaran akhirnya kamu terpaksa catatkan kata-kata cinta itu di pusaranya, sebaliknya ucapkanlah kata-kata cinta yang tersimpan dibenakmu itu sekarang selagi ada hayatanya.
 
MUNGKIN TUHAN MENGINGGINKAN KITA BERTEMU DAN BERCINTA DENGAN ORANG YANG SALAH SEBELUM BERTEMU DENGAN ORANG YANG TEPAT, KITA HARUS MENGERTI BAGAIMANA BERTERIMAKASIH ATAS KURNIAAN TERSEBUT.
 
Cinta dapat mengubah pahit menjadi manis, debu beralih emas, keruh menjadi bening, sakit menjadi sihat, penjara menjadi taman, derita menjadi nikmat dan kemarahan menjadi rahmat.
 
Sebenarnya sungguh  menyakitkan jika mencintai seseorang yang tidak pernah mencintaimu, tetapi lebih sakit adalah mencintai seseorang dan kamu tidak pernah memiliki keberanian untuk menyatakan cintamu kepadanya. Hal yang menyedihkan dalam hidup adalah bertemu dengan seseorang yang sangat bererti dalam hidup ini, hanya untuk menemukan bahawa akhirnya menjadi tidak bererti dan kamu harus membiarkan ia pergi.
 
 
 
Kadang-kadang kamu tidak menghargai orang yang mencintai kamu dengan sepenuh hati, sehingga kamu kehilangannya. Pada saat itu, tiada guna penyesalan kerana perginya tanpa berkata lagi.
 
Cintailah seseorang itu atas dasar siapa dia sekarang dan bukan siapa dia sebelumnya. Kisah silam tidak perlu diungkit lagi jika kamu benar-benar mencintainya.
 
Sesiapapun pandai menghayati cinta, tapi tak seseorang pun padai menilai cinta kerana cinta bukanlah satu objek yang bisa dilihat sebaliknya cinta dapat dirasakan melalui hati dan perasaan.Bercinta memang mudah untuk dicintai juga memang mudah tapi untuk dicintai oleh orang yang kita cintai itulah yang sukar atau payah.
 
pesanan: saya tulis nota ini saja2..tiada kena dengan diri sesiapa pun tau..saje suka2..

No comments:

Post a Comment