Monday, August 15, 2011

ROTI + ORGAN MANUSIA

Roti merupakan salah satu sumber karbohidrat yang penting untuk manusia. Di negara-negara barat khususnya, roti merupakan makanan ruji pada setiap hari. Badan kita memerlukan karbohidrat untuk menjana tenaga dalam melakukan aktiviti-aktiviti harian.Kekurangan karbohidrat boleh menyebabkan seseorang itu rasa lemah ataupun tidak bertenaga, manakala pengambilan secara berlebihan pula akan menyebabkan obesiti.

Hampir semua orang pernah menjadikan roti sebagai makanan mereka. Namun, setiap roti yang anda makan pasti mempunyai rasa dan bentuk yang berbeza bukan???. Sekiranya anda dijamu dengan roti yang sangat-sangat berbeza dari yang lain, mungkinkah anda menjamah roti ini.  Saya akan menunjukkan beberapa gambar yang saya dapat dari pencarian goggle tentang roti yang berbeza bentuk dari yang lain. Saya rasa sudah pasti anda menrasakan aneh, geli atau teruja sekiranya melihat gambar ini.



Organ manusia ke nie....??


Macam kaki dah gangrene kan???


Daging ke roti ke??.Hampir tertukar.

Errr.....wekssss...gelinya melihat gambar ini. Inilah penilian saya buat pertama kali melihat gambar ini. Rasa seram pun ada juga tau. Ha....gambar di atas ni sebenarnya gambar roti yang berorgan manusia. Kalau kawan-kawan kan, sanggup ke nak makan ni???..Er..kalau saya lah...baik berlapar daripada makan..

Melalui pembacaan saya ramai yang cakap roti ni sedap..ye ke tidak??saya tidak tahu..saya tak pernah makan.hahaha..kalau nak rasa try sendiri lah yer. Boleh oder online..Harga untuk set lengkap organ manusia ni mencecah RM500..tapi harga terbaru saya tak sure lah..takut-takut lah dah naik, sebab barang semua naik. 

Sebenarnya roti ini telah direka khas oleh seorang pakar bakeri yang bernama Kittiwat Unarrom yang berasal dari Thailand. Lebih mengejutkan roti ini sebenarnya telah memecah GUINESS BOOK OF RECORD pada tahun 2006 lalu.

No comments:

Post a Comment